بهسازی سه فرودگاه مازندران تا یک ماه آینده

بهسازی سه فرودگاه رامسر، نوشهر و ساری  یک ماه آینده آغاز می‌شود.

 بهسازی سه فرودگاه مازندران تا یک ماه آیندهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعداله وطن خواه مدیر کل فرودگاه‌های مازندران از انجام مناقصه درخصوص طرح‌های بهسازی سه فرودگاه رامسر، نوشهر و ساری خبرداد و گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌ها تامین شده و یک ماه آینده نیزمراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

 

وی از انجام مناقصه توسعه پارکینگ هواپیما در فرودگاه ساری تا ۲ ماه آینده خبر داد و افزود: با اعتبار صد میلیارد ریال حدود ۲۰ هزار متر مربع به فضای قبلی پارکینگ هواپیما این فرودگاه اضافه می‌شود.

 

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران به اجرای طرح‌های ایمنی و امنیتی فرودگاه‌های مازندران اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر حدود ۲۵ میلیاردریال برای ایمن سازی، رفع موانع پروازی و احداث بخشی از دیوار‌های پیرامونی فرودگاه‌های استان ونصب دوربین‌های مداربسته هزینه شد.

 

وطن خواه افزود: دولت یازدهم برای ایجاد زیر ساخت‌های موردنیاز در فرودگاه‌های استان حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.

 

وی گفت: احداث باند جدید و توسعه میادین پروازی در فرودگاه رامسر شرایط را برای نشست و برخاست راحت‌تر هواپیماهاو  استفاده از ناوگان هوایی بابدنه بزرگتر در این فرودگاه فراهم کرد.

 

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران افزود: برای ایجاد این باند جدید به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر اعتبار ملی یک هزار و صد میلیارد ریالی هزینه شده است.

 

وطن خواه از نبود فضا و مجموعه‌ای بمنظور استقبال مردم از مسافران بویژه پرواز‌های زیارتی عتبات و حج با عنوان ترمینال مستقبلین از جمله کمبود‌های زیرساختی در فرودگاه دشت ناز ساری نام برد.

 

وی افزود: تصمیم برای تامین این زیرساخت در سال ۱۳۹۱ کلید خورد واعتبار ۱۱۵ میلیارد ریالی برای آن پیش بینی شد.

 

وی گفت: ترمینال مستقبلین در فضای پنج هزار مترمربع تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت دارد و  تا ۶ ماه آینده ۱۰ درصد باقیمانده این طرح تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

 

مدیر کل فرودگاه‌های مازندران به ساخت و بهره برداری سیستم تصفیه آب شرب فرودگاه ساری، خرید یکدستگاه بیل مکانیکی چندمنظوره، توسعه وتکمیل و تجهیزسالن فرهنگی ورزشی، بهسازی کامل ساختمان ایمنی و آتش نشانی فرودگاه ساری، نصب ۲ دستگاه برج روشنایی در فرودگاه‌های ساری و نوشهر با هزینه بیش از ۱۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

 

وطن خواه افزود:  پارکینگ موجود هواپیما در فرودگاه ساری هم اکنون ۳۰ هزار متر مربع است.

 

وی از اجرای طرح فیبر نوری در هر سه فرودگاه، تملک اراضی برای نصب سامانه کمک ناوبری فرود دقیق هواپیما، مطالعات طرح جامع و مطالعات طرح زهکشی و فاضلاب فرودگاه ساری به عنوان اقدامات در حال اجرا در این مجموعه‌ها ذکر کرد.

 

مازندران دارای سه فرودگاه در ساری، نوشهر و رامسر است که ماهانه ۶۸۰ پرواز از این فرودگاه‌ها نشست و برخاست دارند.

 

 انتهای پیام/آ

 

نوسازی فرودگاه‌های مازندران تا ماه آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار